Információk, érdekességek, tanácsok és felhívások képzőknek és képzésben résztvevőknek

Születésnapi ajándék Tőlünk

2015/11/05. - írta: TudásMinta

Többször tapasztaltuk már, hogy a felnőttképzési szakértők különbözőképpen látják a világot. Ezzel nincs semmi baj, különbözőek vagyunk. 2 éve működünk (igen, ma van a születésnapunk!), és ezalatt mi hárman is számtalanszor láttuk máshogy nem csak a világot, de annak olyan kis szegletét is, mint a felnőttképzési törvény szabályozása.

 A baj akkor kezdődik, amikor ebből az ügyfélnek, résztvevőnek, partnernek, felnőttképzési intézménynek (Önnek) kára származik.

Születésnapunk alkalmából engedje meg, hogy mi adjunk ajándékot Önnek! Íme, 2 éves működésünk során gyűjtött tapasztalataink, néhány jó tanács formájában:

  • Amikor egy szakértő segítségét kéri, minden esetben személyes találkozón egyeztesse vele az együttműködés feltételeit! Miért? Mert így besegítenek az ösztönei az első benyomás kialakulása során! Fontos, hogy az, akire rábízza vállalkozása, intézménye adatait, saját szellemi termékét, működésének titkait, szimpatikus legyen Önnek! Ha a szakértő munkájának minőségét nem is tudja külseje vagy beszéde, gondolkodása alapján megítélni, azt el tudja dönteni, hogy szeretne-e vele együtt dolgozni. Ha az ösztönei azt súgják, nem ez a szakértő a megfelelő Önnek, keressen mást!
  • Minden esetben jelezze jelentéktelennek tűnő igényeit a szakértő felé! Miért? Lehetséges, hogy nem is tud róla, hogy igényei milyen változásokat eredményeznek a képzési programban, szakmai programkövetelményben vagy minőségirányítási rendszerben! Bármilyen apró információ hiánya okozhat a későbbiekben bonyodalmat, de legjobb esetben is a hiányok felfedezése után, utólag kell ezeket majd beilleszteni a már elkészült produktumba, és ez időveszteséggel jár Önnek.
  • Mindig tekintse át az elkészült anyagot, mielőtt a hatóságnak továbbítja azt! Miért? Lehet, hogy evidensnek tartja ezt a lépést – akkor Önnek gratulálunk! -, de sajnos sokan elmulasztják. Az igények pontos meghatározása után is előfordulhat, hogy a szakértő valamit félre értelmezett, vagy esetleg elfelejtett – emberek vagyunk, hibázunk, de ennek ki kell derülnie!
  • Merjen kérdezni! A törvényi előírásokat nem könnyű értelmezni, Önnek azonban azok alapján kell működnie a későbbiekben! Ha hosszú távú együttműködést köt is a szakértővel, és a képzési folyamat minden lépésénél Ön mellett fog állni, akkor is hasznos, ha ismeri, mi miért történik! Itt is igaz: jelentéktelennek tűnő kérdések is fontosak lehetnek!

Legyen Ön is tudatos megrendelő, hiszen ez a magatartás gyorsítja és megkönnyíti a közös munkát – a megfelelő szakértővel! Bízzon azonban a választott segítője tudásában, képességeiben, és adjon neki annyi szabad kezet, amennyire szükség van!

2 év alatt számtalan típusú megrendelővel és szakértővel találkoztunk, így biztosan állíthatjuk, mindenki megtalálja a párját a felnőttképzésben. Csak merjen keresni!

Ha úgy érzi, mi szimpatikusak vagyunk, tegyen egy próbát! (A képek 2 évvel ezelőtt készültek, de ígérem, nem sokat változtunk.)

Szolgáltatásaink listáját itt találja, kapcsolatba lépni itt tud velünk: info@tudasminta.hu

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kepzesitanacsadas.blog.hu/api/trackback/id/tr727951030

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása